• Złotka lekkoatletyczne

• W dniu 23 maja 2022 odbyły się Mistrzostwa Powiatu Pilskiego w Trójboju lekkoatletycznym,  w których udział wzięła reprezentacja dziewcząt ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Pile zajmując I miejsce . Skład drużyny: Maja Ciemięga, Julia Mroczka, Alicja Gniot, Maja Ławniczak, Gabriela Majcher, Milena Śnioszek, Amelia Ziółkowska.
                                                                                                        Opiekun zespołu Jarosław Chwałek

• Z wizytą w stolicy Polski

•                  16 maja 2022 r. uczniowie klasy 7f  i 8d wraz z opiekunkami pp. Joanną Ficerman, Zofią Skwarek i A. Wrzeszcz, wyruszyli pociągiem na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Po przybyciu szybko pomknęliśmy tramwajem do miejsca zakwaterowania, zostawiliśmy bagaże i ruszyliśmy w miasto! Najpierw spacer na Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie obejrzeliśmy zmianę warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza oraz Pomnik Marszałka Piłsudskiego. Następnie przejechaliśmy metrem (dla niektórych z nas to pierwsze doświadczenie z kolejką podziemną) do Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym mogliśmy poczuć się, jak prawdziwi powstańcy i zrozumieć, co czuli młodzi ludzie walczący o ojczyznę w tamtych czasach. Po emocjonującym zwiedzaniu, obejrzeniu filmu „Miasto ruin”, wizycie na tarasie widokowym muzeum, przeszliśmy do Parku Wolności, by z bliska przyjrzeć się Murowi Pamięci, gdzie na granitowych płytach zostały wyryte nazwiska poległych Powstańców. W centralnej części zawieszono  dzwon "Monter", poświęcony gen. bryg. Antoniemu Chruścielowi - dowódcy Powstania Warszawskiego, który odzywa się podczas obchodów rocznicy wybuchu Powstania.
            Z muzeum udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, aby  z 30 piętra podziwiać piękną panoramę miasta. Po dniu pełnym wrażeń, wciąż było nam mało, więc po kolacji wybraliśmy się na wieczorny spacer po najbliższej okolicy – zobaczyliśmy m.in. Kolumnę Zygmunta, Pałac Prezydencki oraz Kościół św. Krzyża.

Następnego dnia zwiedziliśmy wypełnioną wspaniałymi dziełami sztuki oficjalną rezydencję krółów, czyli Zamek Królewski (Apartamenty Królewskie i Sale Sejmowe) a następnie pomknęliśmy do letniej rezydencji króla Stanisława Augusta - Łazienek. Tam, spacerując alejkami historycznego parku i podziwiając klasycystyczne zabytki, mogliśmy zauważyć rozbrykane wiewiórki oraz nawołujące skrzekliwym głosem pawie. Jeszcze tylko pamiątkowa fotografia przed Pomnikiem Fryderyka Chopina i mogliśmy rzucić okiem na Belweder i gmach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Przejechaliśmy metrem do Centrum Nauki Kopernik, gdzie  spędziliśmy czas „naukowo”, sprawdzając działanie urządzeń na wszystkich dostępnych stanowiskach. Wieczorem, tradycyjnie, udaliśmy się na spacer, tym razem naszym celem było dotarcie na Podwale pod Pomnik Małego Powstańca oraz Rynek Starego Miasta ze słynną Warszawską Syrenką.

Ostatni dzień zaczęliśmy od zwiedzania Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. W symbolicznym miejscu, w  centrum Warszawy, w czasie wojny przekształconej przez Niemców w getto - poznaliśmy ślady pierwszego osadnictwa Żydów w średniowiecznej Polsce. Przespacerowaliśmy się przedwojenną żydowską ulicą, na której przenikały się dwie kultury, trafić do warszawskiego getta z czasów II wojny światowej i w końcu znaleźć się w okresie powojennym. Nie zapomnieliśmy obejrzeć znajdującego się przed Muzeum Pomnika Bohaterów Getta, przed którym w 1970 roku w historycznym geście ukląkł kanclerz RFN Willi Brandt a wydarzenie  uznano za symboliczne przeprosiny Niemiec za zbrodnie Holocaustu. Zwieńczeniem naszej wycieczki, była wizyta w Muzeum Narodowym, jednym z najstarszych muzeów sztuki w Polsce. Zbiory Muzeum liczą około 830 tysięcy dzieł sztuki polskiej i światowej, od antyku do współczesności. Szczególnie spodobały nam się sale z dziełami najwybitniejszych polskich malarzy – Jana Matejki (chyba nie ma osoby, na której „Bitwa pod Grunwaldem” nie zrobiła wrażenia!), Malczewskiego, Wyspiańskiego, Mehoffera oraz dział starożytny, poświęcony odkryciu miasta Faras przez profesora Michałowskiego.

Program wyjazdu był bardzo bogaty, każdy dzień był dokładnie i bardzo starannie zaplanowany. Nie było czasu na nudę!

• Awans

• Dnia 18 maja 2022 r. w Środzie Wielkopolskiej odbył się Półfinał Województwa Wielkopolskiego w Piłce Siatkowej Dziewcząt Szkół Podstawowych. Po oficjalnym otwarciu zawodów przez dyrektora szkoły rozpoczęły się pierwsze mecze. Po wygranym spotkaniu 2:0 z zespołem z Leszna i zespołem ze Strzałkowa czekał nas następny trudny mecz ze szkołą – gospodarzem spotkania,  Środą Wielkopolską. Wygrana 2:0 z tym zespołem dała nam pierwsze miejsce i wygraną w całym turnieju.  Awansowaliśmy do Finału Mistrzostw Wielkopolski. Skład zespołu: Zuzanna Dampc, Zuzanna Głuszanowska-Konwińska, Dominika Kasińska, Zuzanna Nowak, Karolina Pawełczak, Natalia Peksa, Wiktoria Stepanik, Marta Szczęśnikiewicz, Paulina Woźniak,  Maja Zaremba, Aneta Zgódka. Gratulujemy i czekamy na kolejne mecze!

Opiekun grupy: Artur Pyszewski

• Pomysł to dopiero początek

• 15 czerwca 2022 r. odbyła się w Sali Sesyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu gala rozstrzygająca konkurs „Nasz pomysł na ochronę środowiska” VII edycja „Wpływ zanieczyszczeń na środowisko i nasze zdrowie”. Celem było promowanie pozytywnych zachowań w zakresie ochrony środowiska i przyrody, jak również dostrzeżenie wpływu zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia powietrza. Zadaniem trzyosobowych zespołów było wykonanie tematycznej Foto książki, która miała zawierać dokumentację fotograficzną wraz z krótkimi opisami stanu faktycznego oraz proponowanymi zmianami.
            Spośród sześćdziesięciu siedmiu szkół biorących udział w konkursie, dwanaście zdobyło wyróżnienia a pięć Nagrodę Główną. Z ogromną dumą i radością informujemy, że uczennice klasy 6b Szkoły Podstawowej nr 2 im. Olimpijczyków Polskich w Pile: Lidia Klejna, Natalia  Masyra, Weronika Bogdańska, pod opieką p. Agnieszki Płóciennik znalazły się wśród szczęśliwej piątki szkół. Zarząd Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu hojnie obdarował laureatów. Nasze uczennice otrzymały: dyplomy, laptopy a szkole przekazane zostanie trzy tysiące pięćset złotych. Każda z nagrodzonych szkół dostała również do posadzenia na swoim boisku drzewko (lipę). Gratulujemy sukcesu!